Thursday, August 16, 2007

يا دبله الخطوبه عقبالنا كلنا



النهارده كانت خطوبه فاطمه صديقتى الانتيم .. من امبارح و انا معاها بنخلص الحاجات اللى ناقصه و النهارده روحت لها بعد الضهر و كنت معاها فى كل لحظه ... طبعا فاطمه دى حته منى و لازم ابقي معاها فى يوم زى ده من اوله ... كانت زى القمر النهارده و خطيبها كمان ما شاء الله عليهم ربنا يحميهم و يتمم لهم بخير ... الخطوبه كانت على الضيق اوى فى البيت بس كل الناس كانو فرحانين لها و انا اكتر واحده كنت حاسه بيها ... لما لبست الدبله كانت منوره ايديها ... كان يوم جميل بس عدى بسرعه اوى ... فى الخطوبه انا اللى قدمت لها الشربات .. اتخانقت مع بنات العيله كلها بس انا اللى فوزت و اخدت الصينيه اللى عليها كاسين الشربات و كانت الكاسات عاليه و انا بحتاس لما اشيل حاجه زى دى بس الحمد لله مش وقعو منى احسن شكلى كان هيبقي وحش اوى .. كاسين الشربات بلونه الاحمر و الدهبي اللى فى الكاس كنت حاسه انهم بيرقصو بجد بيرقصو من الفرحه و هما فى ايدى .. او يمكن صوت نبضى العالى اتنقل لهم من ايدى ... يااااااااااااااه كان يوم روعه.... و هما بيوزعو الجاتوه دخلت شيلت ليا انا و فاطمه قطعتين جاتوه شوكلاته على جنب ... بعد ما رجعنا من الكوافير و فى انتظار العريس كنا قاعدين لوحدنا انا و فاطمه .. كنت متضايقه و مخنوقه بس مش عارفه من ايه و عماله اقول لنفسي مش وقته يا دودى تضايقى فى يوم زي ده .... فاطمه اخدت بالها انى متضايقه و سألتنى مالى ماكنش ينفع اقولها انى متضايقه و كمان مش عارفه من ايه .... قولت لها ان رجليا وجعتنى من الكعب العالى عشان واقفه بيه طول الوقت و انا معاها فى الكوافير .. اليوم كان روعه و كل قرايبها و صحابها قعدو يقولولى عقبالك .... مش عارفه هابقي مبسوطه زى فاطمه فى اليوم ده ... انا تعبت كتير فى حياتى و نفسي قلبي يرتاح ... للاسف اضطريت اروح قبل ما خطيبها يمشى لانى كنت لوحدى و ماكنش فيه حد يوصلنى ... و انا ماشيه سلمت عليها و حضنتنى حضن كبيييييييييييير اوى كنت هاعيط و انا فى حضنها مابقتش عارفه اقول حاجه بس هى كانت حاسه بالكلام الكتير اللى كان جوايا ... انا بحبها اوى ربنا يسعدها

11 comments:

warDaya said...

"مش عارفه هابقي مبسوطه زى فاطمه فى اليوم ده ... انا تعبت كتير فى حياتى و نفسي قلبي يرتاح ... للاسف اضطريت اروح قبل ما خطيبها يمشى لانى كنت لوحدى و ماكنش فيه حد يوصلنى ... و انا ماشيه سلمت عليها و حضنتنى حضن كبيييييييييييير اوى كنت هاعيط و انا فى حضنها"


انتي بالفعل خليتيني اعيط
ربنا يكرمها ف حياتها يارب
والله ياداليا بدعيلك كل يوم ربنا يهديكي ويرزقك الزوج الصالح اللي يحميكي ويحافظ عليكي ...ويحتويكي جامد اوي...آمين ياااااااارب
وكمان

يبعد عنك
ولاد الحرام

Anonymous said...

الف الف مبروك لفاطمه و يارب ياداليا يرزقك انتي كمان بأبن الحلال اللي يهني بالك انتي تستاهلي كل خير و دايما بدعيلك بجد

كبرتش said...

ياستي ألف مبروك لفاطمة
معلش انا زبون جديد هناومتسألنيش جيت إزاي وشكلي هبقى مستديم أسلوبك جميل كأني كنت معاكم في الفرح وعقبالك ياستي قريبا ان شاء الله

Dalia said...

WarDaya

الله يبارك فيكى يا دودو ربنا يخليكى و يرزقك بزوج صالح ان شاء الله

-----------------------------------


اجنده حمرا

ميرسي جدا يا جميل .. نورتى

-----------------------------------

كبرتش

الله يبارك فيك
نورت البلوج ياريت اشوفك على طول

اسكندراني اوي said...

على فكره انتي بتحبي صاحبتك دي اوي
انتي قلتي كده اه
لكن تعبيراتك في البوست بتقول اكتر من كده

ربنا يتممم بخييييييييييييييير
وعقبلكن جميعا الل منكن لم تتزوج بعد

Ehab said...

ايوه يا ستي اديكي جوزتي فطوم عقابلك انتي كمان واكيد انشاء الله هتكوني مبسوطه جدا في فرحك لأنك اكيد هتلاقي حد يحبك ويموت فيكي
وابقي اعزمينا ساعتها بس بلاش تستكردينا ثم انتي خبيتي الجاتوه ومش عملتي حسابي في حته ليه يا بخيله
خلاص اكل في فرحك انتي انشاء الله
وبعدين لينا كلام تاني في حكاية الخنقه دي يا هانم بطلي اكتئاب وارحي شويه بقى
سلاااااااااااااااااام

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

مبرووك ليهم وعقبالك ان شاء الله ويارب تتخلصي بسرعة من الشعور الغريب اللي عندك ده
وربنا يرزقك بابن الحلال اللي يحتويكي ويفرحك
وعموما محدش بيهرب من نصيبه

خليكي متفائلة ومتبقيش عاملة زيي
:)

ولــــــــــو said...

حمد الله على السلامه
كويس ان عدى عليكي يوم زي ده علشان الجو العام بتاعك كان ممطر بقاله فتره
الف مبروك لصاحبتك وعقبالك وعقبالي انا كمان
امي عماله تقولي اني لازم اتلم
بلاش غيبه طويله
بتوحشينااااااااااااااا

warDaya said...

ههههههههههههه انا كمان كان فرح صديقة الطفوله والعمر كله كان اول امبارح..عارفه يا دودي انا ماكنتش متدايقه مش عارفه ليه...اصلي حاسه اننا هانفضل لازقين في بعض برضه هههههههههههههه رخامه بقى
اصلي اتعودت على موضوعها لأنهم مخطوبين بقالهم 3 سنين ويعرفوا بعض قبلها ب 4 سنين...شوفي كام سنه بقى مع بعض ههههههههههههههههههههههههه
وكنا بنخرج مع بعض كتير احنا التلاته
ف متعوده عليهم جا وحاسه اننا هانبقى كل يوم عند بعض
بس عارفه اهم حاجه في الفرح ههههههههههه
مارضتش البس الصندل اللي بكعب واعمل زيك هههههههههههههههه
عشان مايوجعنيش ولبست حاجه زحااااافي
عشان ابقى براحتي
;)))))

رحيق الحب said...

الف الف مبروك لفاطمة يا دودو وربنا يتمم ليها على خير يا رب وعقبالك يا دودو ان شاء الله
وربنا يكرمك انتى وكل بنات المسلمين بالزوج الصالح يا رب
ومعلش يا دودو بصى كل واحد بيشوف حاجات فى حياته واحيانا بيتعب كتييييييير بس ان شاء الله آخره ده خير ان شاء الله

kareem azmy said...

الف مبروك لفاطمة
معلش متاخرة شوية بس ياله

و عقبالك يا قمر
و كلنا نحضر فرحك
و ربنا يريح قلبك و تلاقي ابن الحلال اللى يستهلك

ربنا يسعدك

كريم عزمي